یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال
سرخط خبرها

تکلیف مشهدی ها در فصل جدید لیگ برتر بدمینتون بانوان مشخص شد | «پونا» قید لیگ برتر را زد، «فخار» به میدان می‌رود

  • کد خبر: ۴۱۶۰۳
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
تکلیف مشهدی ها در فصل جدید لیگ برتر بدمینتون بانوان مشخص شد | «پونا» قید لیگ برتر را زد، «فخار» به میدان می‌رود
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بدمینتون بانوان درحالی از ۵ روز دیگر آغاز می‌شود که تغییرات بزرگی برای مشهدی‌ها به‌همراه داشته است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ باشگاه پونا، نماینده لیگ‌برتری مشهد، در سومین سال حضورش در لیگ برتر بدمینتون بانوان تصمیم گرفت غایب باشد تا دوباره با مساعدشدن شرایط از سال دیگر به لیگ برتر بازگردد و در مقابل، تیم شهید فخار مشهد به‌عنوان تنهانماینده این شهر معرفی شده است و باید از روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه مقابل حریفان به میدان برود.


غیبت پونا به‌خاطر کرونا

ماهرخ خلیقی که در دوره‌های گذشته هدایت تیم پونا را برعهده داشته است، درباره غیبت باشگاهش در فصل جدید لیگ برتر اظهار کرد: باشگاه پونا امسال به‌دلیل شرایط شیوع بیماری و کرونا در رقابت‌ها حضور ندارد و تصمیم خود را به فدراسیون اعلام کرد. باشگاه این قول را گرفته که سال آینده بتوانند با حفظ سهمیه دوباره به لیگ برتر بازگردند و ظاهرا فدراسیون نیز قبول کرده است. چنین شرایطی فکر می‌کنم برای قهرمان دسته‌یک که به لیگ برتر صعود کرد نیز رقم خورده و آن‌ها نیز امسال غایب هستند. او ادامه داد: به‌هر‌حال جزئیات بیشتر دلیل این تصمیم را امینیان، مدیریت باشگاه، می‌توانند بیان کنند؛ اما تیم امید پونا امسال در لیگ‌یک مسابقات حضور پیدا می‌کند.


مدعی و همیشه نایب قهرمان

تیم پونا مشهد با حمایت آکادمی تخصصی بدمینتون این شهر چندسالی است در مسابقات حاضر می‌شود و سال ۹۶ برای اولین‌بار در لیگ دسته‌یک حاضر شد. این تیم توانست در همان سال با کسب عنوان نایب‌قهرمانی راهی لیگ برتر شود و به‌این‌ترتیب برای اولین‌بار بانوان خراسانی حضور در لیگ برتر کشور را تجربه کردند. پونا در لیگ ۹۷ در رقابت با تیم‌های برتر کشور با ترکیبی جوان و بومی و با حضور فقط ۲ بازیکن غیربومی حاضر شد که توانست در جدال با رقبا موفق ظاهر شود و پس از حریف اصلی‌اش یعنی دانشگاه آزاد، عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را در دور نهایی به میزبانی مشهد به دست بیاورد.
 
آن‌ها در لیگ بعدی یعنی مسابقات سال ۹۸ نیز با تغییرات کمی برای رسیدن دوباره به سکو و شاید قهرمانی به میدان آمدند و برای سومین‌بار بازهم پونایی‌ها عنوان دومی لیگ را از آنِ خود کردند و در نایب‌قهرمانی بدمینتون بانوان، هت‌تریک کردند. امسال تعطیلی طولانی‌مدت اماکن ورزشی و تشکیل‌نشدن کلاس‌ها قطعا کار این باشگاه خصوصی را در بحث درآمدزایی سخت کرده و فرصت تیم‌داری در فصل جدید را از این تیم موفق گرفته است.


دومین تجربه تیم شهید فخار در جمع برترین‌ها

مهرماه سال گذشته بود که مرحله مقدماتی سوپرلیگ بدمینتون بانوان کشور با حضور ۶ تیم برگزار شد که درنهایت آکادمی‌پونا مشهد به مرحله نهایی صعود کرد و تیم فخار مشهد در اولین تجربه خود در لیگ برتر از جمع برترین‌ها جا ماند. تیم شهید فخار مشهد سال ۹۷ در لیگ دسته‌یک با نام «کیهان‌سیاحت» حضور داشت که توانست نایب‌قهرمان شود و به لیگ برتر صعود کند، اما به‌دلیل نبود حامی مالی، هیئت خراسان رضوی این تیم را با نام سالن فخار هیئت استان، راهی رقابت‌ها کرد، ولی در آن سال تیم جوان و بومی مشهد نتوانست به نیمه‌نهایی صعود کند. لیلا اقبال، نایب‌رئیس بانوان هیئت بدمینتون استان، سرپرست فصل گذشته این تیم در رقابت‌ها بود و آن‌ها بدون اسپانسر خصوصی راهی مسابقات شدند.


تغییرات اساسی در لیگ جدید

با اعلام برنامه مسابقات، تکلیف تیم‌ها مشخص شد. لیگ از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود و ۵ تیم حاضر در لیگ برتر در فصل جدید، به‌صورت دوره‌ای و رفت‌و‌برگشت رقابت می‌کنند و مسابقات متمرکز برگزار نمی‌شود، درواقع با برنامه‌ریزی جدید، هزینه تیم‌های شرکت‌کننده بیشتر می‌شود و هر هفته تیم‌ها باید به‌صورت میهمان یا میزبان آماده رقابت شوند؛ درحالی‌که فصل گذشته ۶ تیم در لیگ حاضر بودند و در ۲ گروه سه‌تیمی به‌صورت متمرکز و طی ۲ مرحله با هم رقابت کرده و از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی صعود کردند.
 
امسال تیم‌های ذوب‌روی صبای زنجان قهرمان فصل گذشته لیگ، شهید فخار مشهد، شهرداری شاهرود، میلاد تبریز و آکادمی ایران‌زمین تهران حضور دارند که آکادمی و میلاد، تیم‌های تازه‌وارد لیگ بدمینتون محسوب می‌شوند. تیم شهید فخار در هفته اول مسابقات میزبان شهرداری شاهرود است. ۲۷ شهریور هفته دوم برگزار می‌شود که قرعه استراحت به مشهدی‌ها افتاده است. در سومین هفته و روز سوم مهرماه شهید فخار باید در زمین تبریز به‌مصاف تیم میلاد این شهر برود. ۱۰ مهرماه بازهم مشهدی‌ها خارج از خانه و برابر ذوب‌روی زنجان به میدان می‌روند. در هفته پنجم، اما تیم شهید فخار باید در مشهد از آکادمی ایران‌زمین تهران میزبانی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->